Je kunt een order/adres aanpassen in het WMS via EDIT wanneer de order 1 van de volgende statussen heeft.
- Created
- Planned
- Restock
Je kunt een order/adres niet aanpassen via EDIT wanneer de order 1 van de volgende statussen heeft.
- Processing
- Shipped
Indien een order een status heeft waardoor deze niet via EDIT aangepast kan worden mag je altijd contact opnemen met onze support afdeling via email of telefoon. De support afdeling kan een adres aanpassen wanneer de order de status processing heeft.
Hieronder wordt per status uitgelegd hoe je een order kunt aanpassen.
Awaiting documents
Deze status geeft aan dat er een factuur nodig is voor deze order (bestemming buiten de EU of een eiland). Zonder factuur zal de order niet vrijgegeven worden in het WMS voor verwerking. De factuur moet drie keer aan de order worden toegevoegd, het Total order amount veld moet ingevuld worden in centen en de Curreny(valuta) moet ingevuld worden.
1. Zoek de order op in het WMS en klik de order open
2. Klik rechtsboven in het scherm op de knop met “edit” erop.
3. Het systeem zegt " the order will be cancelled ", kies voor yes.
4. Scrol naar beneden naar het kopje “documents” en klik op de regel met “click or drag a PDF file here to upload”. Hier kun je de factuur uploaden als pdf-bestand.
5. Verander het getal onder Quantity in 3.
6. Vul het totaal bedrag in bij het veld Total order amount, het bedrag moet in centen ingevuld worden en kies de juiste valuta bij Currency (dezelfde valuta als op de factuur)
7. Klik onderaan het scherm op de groene knop met “save”.
Invalid address
Deze status geeft aan dat het adres onjuist of onvolledig is. De adresgegevens dienen correct ingevuld te worden zodat de order verwerkt kan worden.
1. Zoek de order op in het WMS en klik de order open
2. Klik rechtsboven in het scherm op de knop met “edit” erop.
3. Het systeem zegt " the order will be cancelled ", kies voor yes.
4. Vul de juiste adresgegevens in de juiste velden in. Staat er geen huisnummer op het adres, dan kun je 0 invullen in het huisnummerveld.
5. Verwijder de rode adresregel tussen de artikelregels.
6. Klik onderaan het scherm op de groene knop met “save”.
Backorder
Deze status geeft aan dat een artikel niet (voldoende) op voorraad is. De hoeveelheid van dit artikel kan worden aangepast, het artikel kan worden verwijderd / gewijzigd of in deellevering worden gedaan.
Wijzig aantal artikelen/verwijder artikel/wijzig artikel
1. Zoek de order op in het WMS en klik de order open
2. Klik rechtsboven in het scherm op de knop met “edit” erop.
3. Het systeem zegt " the order will be cancelled ", kies voor yes.
4. - Optie = pas de hoeveelheid van het artikel aan onder " quantity "
- Optie = verwijder het artikel uit de bestelling door op de prullenbak achter het artikel te klikken
- Optie = voeg een nieuw artikel toe aan de bestelling door te klikken op " select variant " onder Select an article to add. Vul hier de EAN van het artikel in en klik op de groene knop met ADD-regel. Selecteer onder " quantity " de gewenste hoeveelheid die je wilt toevoegen.
5. Klik onderaan het scherm op de groene knop met “save”.
Create partial delivery
1. Zoek de bestelling op in het WMS en klik de order open
2. Klik rechtsboven in het scherm op de groene knop met " Allow partial delivery "
3. Het artikel dat momenteel niet op voorraad is, wordt in backorder geplaatst, zodra de voorraad beschikbaar is, wordt dit artikel automatisch verzonden.
Annuleer bestelling
1. Zoek de bestelling op in het WMS en klik de order open
2. Klik rechtsboven in het scherm op de grijze knop met "cancel" Vul de reden van annulering in en klik op de knop "submit".
Zie ook artikelen De Requested Delivery Date in het WMS,