Voor zendingen via DHL, PostNL en DPD geldt dat wij de vervoerder moeten vragen een onderzoek te starten. Voor deze drie vervoerders geldt dat een onderzoek binnen 30 dagen na de afleverscan gestart moet worden.
Om een onderzoek te kunnen starten hebben wij een ondertekende niet ontvangstverklaring nodig van de ontvanger + de factuur van de order.
Er zijn per vervoerder en land verschillende van deze niet ontvangstverklaringen beschikbaar, deze vind je in de bijlage van dit artikel.
Vraag je klant deze niet ontvangstverklaring in te vullen met pen. De ingevulde niet ontvangstverklaring + factuur van de order stuur je via support@ewarehousing.nl naar eWarehousing.
Belangrijk hierbij is dat het ordernummer in het onderwerp staat, vermeld in de e-mail de reden waarom er een onderzoek gestart moet worden.
Wij zullen je op de hoogte houden van de ontwikkelingen van het onderzoek.
Voor verzendingen via UPS en/of Fedex geldt een andere proces.
Om een onderzoek te kunnen starten voor zendingen gedaan met deze vervoerders stuur je een e-mail aan onze backoffice (support@ewarehousing.nl).
Voor UPS geldt dat een onderzoek gestart moet worden binnen 60 dagen na het verzenden van de goederen.
Voor Fedex geldt dat een onderzoek gestart moet worden binnen 30 dagen na de eerste fysieke scan bij Fedex.
Ook hierbij is het weer belangrijk dat het ordernummer in het onderwerp staat en dat je de factuur van de order als bijlage toevoegt aan de email.
Vermeld in de e-mail de reden waarom er een onderzoek gestart moet worden. Wij zullen je op de hoogte houden van de ontwikkelingen van het onderzoek.